Left Alışverişe Devam Et

Sepetinizde Hiç Ürün Yok

ANTRE GOURMET I HİKAYEMİZ

Yazar İtalo Calvino

“Her peynirin ardında farklı bir mera vardır, farklı bir göğün altında “ sözünde

Peynirlerin iklim, coğrafya, insan ve onun yarattığı kültür ile birleştiğinde nasıl farklılaştığını ve çeşitliliğini ne güzel özetler.

Süt hayvancılığı ve peynirin doğduğu topraklarda Anadolu peynirlerinin en önemli kültürel parçası peynirin çok sınırlandırıldığı bir dönemde 90’lı yılların sonunda bir hayal kurmaya başladık . Dünya’nın ait olduğu kültürel peynir mirasının ve sahip olduğumuz Anadolu zenginliğinin verdiği coşkuyla bu hayalin peşine düştük. 2000 yılında açtığımız Antre Gourmet ile Türk peynirlerini dünyadaki gibi bir değere dönüştürme ideali ile peynir için yollara düştük …

Peynir bizim yaklaşık 20 yıllık yolculuğumuzun, tutkuyla bağlı olduğumuz işimizin ve en önemlisi ülkemizin en önemli değerlerinden birisi .

Bundan küçük bir peynir dükkanı açarak başladığımız, Anadolu'nun eşsiz coğrafyasında, şahane insanları ile tanışarak yol aldığımız Antre Gourmet pek çok deneyiminde başlangıcı oldu.

Endüstriyel ürünlerin daha güvenilir bulunup, talep edildiği 2000 li yılların başında, 30 metrekarelik küçük dükkanımızda yerel geleneksel peynirlerini tanımaya, araştırmaya başladık.

Bu dükkanın içinden bir idealin peşinde, sınırları aşıp, 40.000 km yol yaptık. Bu yollarda yüzlerce şehir, yüzlerce eve konuk olup, birbirinden güzel hikayelere tanık olduk.

Tüm bunlar bize peynirin ardında saklı tuttuğu , coğrafyayı, insanı, kültürü, hikayeleri ile bir evrenin varlığını işaret etti. Ve bu 30 metrekareden tüketicilere ulaştı bu hikayeler.

Örneğin Çorum Kargı tulumunu basanları yamulan ellerinden tanıyacağımızı,

Mihaliç peynirini Fransa da olduğu gibi özel olgunlaştıran üstatlarımız olduğunu

Mayanın bir miras olabileceğini, Göçle gelen peynirlerin coğrafya sınırı tanımadığını

Kaybolmaya yüz tutan Kirli hanım peynirini yeniden var edecek ustalarımız olduğunu

Bir peyniri ağzınıza attığınızda sizi bir çırpıda kendi coğrafyasına götürebileceğini keşfettik.

Her yeni keşifle sadece pazarlayacak yeni bir ürünü değil, bir kültürün parçası olduk.

İlk kez 2001 yılında bir beş yıldızlı otel de geleneksel bir Türk peyniri ile Kargı Tulum peyniri ile giriş yaptık. Ardından diğer oteller ve restoranlar geldi ve profesyonel mutfakların menülerinde onlarca çeşit yerel geleneksel peynirin yer almasına aracılık ettik. Üreticilerimizi belgelendirme konusunda yönlendirirken, kendimizde paketleme, dağıtım ve markalaşma konusunda titizlikle çalışarak ilerledik.

Bugün hem perakende satış noktası, hem toptan satış ve dağıtım kolu , online satış sitemiz ve son olarak Antre Gourmet markalı peynirlerimizin ulusal zincir marketlerde satışına başlanması ile yolumuza devam ediyoruz.

Türkiye'nin 7 bölgesinde farklı üretim modelleri ile buluştuk, buluşmaya devam ediyoruz. Peynirin sadece ticaretini değil kültürel boyutuna sahip çıkmaya çalışıyoruz.

İlk kitabımız  “Peynir Aşkına” 4. Baskısı ile satış noktalarında yerini alarak önemli bir başarının sahibi oldu. Ardından ikinci kitabımız için bu sefer sadece bir şehre “Balıkesir’e” baktık.

“50 Peynirli Şehir Balıkesir” geldi. Ülkemize uluslararası GOURMAND kitap yarışmasında dünya birinciliğini getiren bu eserimiz ile , sınırları aşıp , TÜRK peynirlerine ses olduk.

Ve gördük ki her bir toprağında hazine yatan güzel ülkemizin bitmeyen bir zenginliği var. Bu zenginliği bizler Neşe ve Berrin olarak araştırmaya, kayıt altına almaya, kitaplarımızda, eğitimlerimizde, sunumlarımız aracılığı ile paylaşmaya devam ediyoruz.

Bir kültürün ardında tutunduğumuz değerler , bir inancın parçası olmak bizi zenginleştiriyor.

En büyük idealimiz Yerel üreticilerimizin peynir işine olan hevesi, tutkusu artsın çoğalsın. Peynirlerimiz dünyadaki örneklerinde olduğu gibi coğrafi tescil ile korunan, tasarım ile zanaatı birleştiren markalaşmaya önem veren yapıları ile rekabet eden, ülke kalkınmasına ve tanıtımına aracılık eden, ürünlerimizden biri haline dönüşsün.

Antre Gourmet başarılı bir ticari girişim olmanın çok daha ötesinde ideallere sahip bir işletmedir. Yerel  ve geleneksel peynire saygı duyan , değer veren bir marka.

Yola düşerek temellerine uzanan buradan yarına bir pencere açan bir ilham noktası

Köklerini sağlam topraklardan alan ürünleri gibi kendileri de nadir olan insanların ürettiği peynirlerin talibi. Çünkü biliyor ki bir peynir kendini tadıyla, dokusuyla, kültürüyle doğru anlatıyorsa , o üreten insanda aynı lezzette.

Bir yerde gerçeklik varsa onu anlıyor ruh. Sınırları aşmak ancak böyle mümkün oluyor , doğaya, doğala, coğrafya denilen sahne üzerinde sergilenen tüm kültürel dokulara saygı ile yaklaştığımızda toprak ana yolunda gidene sırrını söylüyor.